3/23/08

Guangzhou da Qipao Defilesi


Qipao'yu bilmeyenler için qipao yu tanımlayalım. Qipao; eskiden Çinli kadınların giymiş oldukları elbisedir. Resimde gördüğünüz qipao lar biraz günümüz koşullarına uygun ve biraz açık olarak antika havası verilerek düzenlenmiş. Nakışları çok hoş ve görkemli. Qipao kelimesi ile ilk kursta 17. konuyu işlerken meşhur kahramanımız Lin Na nın qipao elbisesi alırken karşılaştık.

Çok farklı bir kültürü hem anlamak hem dilini öğrenmek zor olduğundan hocalar çoğu yerde görsel olarak göstermek isterler. Jing shang hoca da bize qipao yu göstermek için baidu da görsellerde qipao arıyor. Bir tane qipao ya tıklıyor oldukça dekolte qipoa çıkınca -ay, -şey :) hocam utanmanıza gerek yok sınıfta herkes sap :) Ama Jing Shang hoca kapatıyor, fatih te gitti güzelim hatun edası içinde, murat abi akşam içme raddesine gelmiş... ne kızmış bee fuat abimiz onu aramak için Çin'e gitti :) Jing Shang hoca baidu dan umduğunu bulamadı aldı kalemi eline başladı kendi tahtaya çizmeye ve aynı zamanda anlatmaya. Efendim gerçek qipao boydan bir elbise, yandan bir yırtmacı var belinize kadar çıkıyor ve alttan pantolonu var. Bizim baktıklarımız da pantolon yoktu da Jing Shang hoca o yüzden kapattı :)

Guangzhou daki Qipao defilesi haberini bana yollayan ShenZhenli hayranıma da teşekkür ederim adını bilsem yazacağım ama adını bilmiyorum valla :) Guangzhou dan bana haberleri atan Fuat abimiz uyusada Shenzhen ekibi affetmiyor :) Fuat abimizde benim blogum için yeni bir yazı hazırlığı içerisinde, yazının bayanlar ile alakalı olduğunu ve çok konuşulacağını belirtelim yeter :)

Sağlıcakla...