3/22/08

Türkiye'de Dalai Lama'nın Faaliyetleri

Evet basında Çin'in Tibet bölgesinde yaşanan olayları çok sık duyduk. Sonra Çinli yetkililer bu olayların dalai lama tarafından yapıldığını duyurdu. Bugün bir kız arkadaşımdan mail geldi, "Test dene bakalım" yazıyordu, genelde açmam ama bu kız torpilli olduğundan açtım :)

PowerPoint sunumu ve ilk sayfasında "Tibet Kişilik Testi" ve aşağıda çevirenin T@zManiaC oldğu yazıyordu.

2. sayfasında

bu teste biraz zaman ayırın, büyüleneceksiniz

Biraz sıkıldım sonunda da bilmem kaç kişiye yolla diyeceklerini tahmin ediyorum kapatmayı düşünsem de bir sonraki sayfayı da açmış bulundum.

Dalai Lama işinize yarayıp yaramıyacağını görmeniz için size okumanızı tavsiye ediyor
yazıyordu. İşte bu ibareden itibaren testi tamamen okudum.

Testti komple burada yazmıyacağım 4 tane soru soruyor ve sonra cevaplar hakkında yorum yapıyor. Sonlara doğru giderken şu ifadeye yer veriliyor.
Bu mesajı boşlamayın, Mantra önümüzdeki 96 saat içinde elinizden yükselecek. Çok memnun edici bir süpriz yaşayacaksınız.

Mantra ne olduğunu bende bilmiyorum wikipedi ise bu yazıyor.

Bu sıradan bir şunu bilmem kaç kişiye yolla maillerinden bir tanesi, ama amacının ne olduğunu çözemedim. Bunu burada yazmamın sebebi sizce Çin'in PKK sı olan Dalai Lama nın bu slayt ile amacı nedir ?

Dalai Lama hakkında bazı araştırmalar yapıyorum. Kendisi Orhan Pamuk gibi 1989 yılında Nobel barış ödülü almıştır. Dalai Lama Tibet halkının tinsel ve siyasal yöneticisi oluyormuş. Dalay Lama tibet budacıları arasında çok yayagın olan Dge-lugs-pa (Sarı Şapka) tarikatının başkanına verilen unvanmış. Şuan 14. Dalai Lama bulunuyormuş. Çin hükümeti tarafından gelen baskı sonucu Dalai Lama Hindistan da yaşıyormuş.

Türkiye de hayranları da var hatta ozdalaylama.blogspot.com adı altında bir blog yazan var. Bana gelen mailin çıkış noktası olarak hayranlarını düşünsem de mailin geliş amacını çözemedim.

1 yorum:

Anonymous said...

Dalai Lama'ya cinin PKK'si demek oncelikle cok yanlis...

Tibet halki sessiz sakin kendi ulkelerinde yasarken Cin hukumeti Tibet'e ozgurluk getiriyoruz vs vs gibi bahanelerle tibet'i isgal etmistir... ( Ayni amerika'nin irak iskali gibi tek farki tibet'te bir diktatorun olmamasi)

Tibet dini degeri yuksek kutsal bir ulkeydi fakat komunist cin hukumeti din karsiti oldugundan (ki komunizm zaten din karsitidir) ozgurluk getirme bahanesiyle burayi yerle bir etmis 1 minyon Tibetlinin olumune ve 6 bin manastirin da yikimina sebep olmustur. Daha da kotusu cinli askerler tibetli cocuklara zorla annelerini babalari oldurtmuslerdir...

Cin'in Pkk'si demeden once 2 kere dusunmek gerekir...