3/26/08

Tibet Olayları ve Benim Bakış Açım

Öncelikle böyle bir yazı yazma gereği neden duydum. Eminimsinin şu yazıma yaptığı yoruma cevap vermek ve Tibet olayları hakkında son gelişmelerden haberdar etmek nedeni ile.

Eminimsi diyor ki,

tibet olayı için yapılan gösteriyi yazmamışsın.
Sansürcü gördüm seni...


Ben Türk basını gibi olaylar hakkında hemen vesvese yapmıyorum. Kesin hüküm olmayan olayları yazmama taraftarıyım. Olaylar sonuçlandıktan sonra bazı şeyleri yazıyorum. Olaylar hakkında resmi makamlardan açıklamalar geldikçe de yazılarımı yazmaya başladım.

Öncelikle Tibet olayları hakkında ilk yazım Türkiye'de nasıl vatandan toprak koparmaya çalışan PKK var ise Çinde de bunun Dalai Lama olduğuna dikkat çekmek için Türkiye'de PKK Çin'de Dalai Lama başlıklı bir yazı yazdım.

2. yazım Tibet Özerk Bölgesi Başkanı Qiangba Puncog'un açıklamasını direk blogumda yazdım.

Tibet olaylarında halkın huzurunu bozmaya çalışan Dalai Lama tarafından hazırlanmış ve Türkçeye çevrilmiş bir slayt elime ulaştı ve Türkiye'de Dalai Lama'nın Faaliyetleri diye bir yazı yazdım.

Umarım yeterli sayıda yazı yazmışımdır eminimsi. Peki olayların ardından Çin'de ne oldu.

Olaylara karışan 280 kişi gidip teslim oldu, teslim olanlardan bazılarının olaylara yasadışı eylemcilerin kışkırtmasıyla, bazılarının yasadışı eylemcilerin tehdidiyle katıldığı, bazılarının ise "Tibet'in bağımsızlığı"nı amaçlayan bölücüler tarafından kiralandığı bildirildi.

Şuan olayların gerçekleştiği Lasa'da yaşam normale döndü.

Peki ben olayı nasıl yorumladım. Türkiye için PKK ne ifade ediyorsa Çin için de Dalai Lama aynı şeyi ifade ediyor.

0 yorum: