3/4/08

Google da Çin Vizesi ve Kanton Fuarı Savaşları

Google da geçen bir hikaye, Google Çin Vizesi yazıyorsunuz X bir firmanın almış olduğu 20 isimden dokuz tanesi ilk sayfada diğer kalan bir tanesi Çin konsolosluğunun resmi sitesi. Giriyorum bakıyorum hepsinde aynı içerik... Çin konsolosluğu bayramdan dolayı kapalıdır vize vermez hiç birinin haberi yok. Ben araştırıyım yazayım ama google da ne kanton fuarı diye aratınca ilk sayfadayım nede Çin vizesi diye aratınca.

Tabi neden 20 domainle bu işe girildiğini de çözdüm, yakında Çin konsolosluğu çin vizesi için resmi acentasını belirleyecekmiş tüm kavga bu yüzden. Bütün uzantılar alınmış, .com, .net, .org, .biz v.s. bende .mil ve .edu gibi uzantıları almayı düşünüyorum :) Benim ticari bir kaygım olmadığından gerek duymadım. Ama içerik açısından içler acısı olan ve aynı içerikli oln bu sitelerin üstümde çıkması bir bakıma beni üzüyor.

Bu yazıyı 3 hafta önce yazacaktım ama gerek duymamıştım, efendim bunların bloglara da saldırdıklarını görünce dayanamadım, devamlı blog adresi alıyorlar :) cinvizesi.blogspot.com ve cin-vizesi.blogspot.com bende :) Taliplisine satabilirim :) Ama bu para ben o adresleri almadan sen al diyen selçuk hocanın hakkı...

İşin komik tarafı da şurası, kendileri yetkili acenta değiller ve aldıları vize işlerini Ligarba Travel'e götürüyorlar. Peki yetkili acenta olan Ligarba Travel ise ilk sayfada yok. İkinci sayfada da benim blogumun altımda çıkıyor.

Çin vizesi diye aratınca ilk sayfada çıkanlar; cinvize.com, cin.vizecisi.com, cinvizesi.net, sonra çin konsolosluğu, c,nvizesi.com, cinvizesi.org, fmprc.gov.cn, cin.vizesi.net, cinvizecisi.com, cinihracurunleri.com,

İşte burada koptum :) cinihracurunleriguangzhouotelleri.com 33 karakterli domain yuh :)

Hakkımı istiyorum googleeeeeeeeee :)

0 yorum: