3/8/08

Fuat Bey ile Çin Üzerine Söyleşi

Çin hakkında söyleşilerimize bazen Türkiye'den bazen Çin'den ve de diğer ülkeler'den olmak üzere devam edeceğiz..

İlk söyleşimiz Guangzhou'da yaşayan Fuat Bey'i blogumuza konuk ediyoruz. Resim yollmadığı için Çin'e gitmeden önce beraber çekildiğimiz bir fotoyu koyuyorum Fuat bey soldan 3. sırada kırmızı gömlekli abimiz, yanında da ben varım.

Merhabalar Fuat Bey ;
Nihao (merhaba)

Ne işle uğraşıyorsunuz ?
Motosiklet Yedek Parça İhracatı yapan bir şirkette çalışıyorum

Türkiye de ne iş yapıyordunuz ?
Türkiyede eğitim işi ve motosiklet yedek parça işi ile uğraşıyordum

Neden Çin'e yerleştiniz ?
Güzel bir soru, 36 yaşındayım, hayatıma biraz değişiklik katayım diye, değişik kültür, lisan ve insanlarla tanışmak için diyeyim, avrupayı az çok biliyorum, bir de Çin dünyaya yeni yeni açılan bir ülke

Çin'e yerleştiğiniz zaman zorlandınız mı ? Hangi konularda zorluk çektiniz ?
Tabii ki zorlandım, en başında yemek alışmak zor oldu, bir de iletişim, Türkiyedeyken İstanbulda Çin Kültür Merkezinde bir yıldan fazla kursa gittim fakat Guangzhou da kantonca yani Guangdonghua konuşuluyor, aksan farkı var

Biraz Çin'i ve Çinlileri bize anlatırmısın ? (en ilginç özelliklerini, ilgini çeken yanları v.b.)
Birincisi Kültürlerine çok bağlılar, saygılılar, özellikle yabancılara karşı,dürüstler,
Tabii ki hepsi için geçerli değil ama önemli olan çoğunluk. Bir de anlamıyorlar, birşey anlattığın zaman tekrar tekrar anlatmak gerek, hani bir fıkra anlatırsın, karşındakinin jetonu düşmez, tekrar anlatırsın, tekrar, jeton düşene kadar, öyle bir durum.

Çinlilerin yemeklerinden bahsedermisiniz en sevdiğiniz yemek ?
Et türü zaten yemiyorum, balık hariç, sadece Çinli müslüman veya türk veya arap restaurantlarında yiyorum (Guangzhouda hepsi var ), makarnayı küçüklüğümden beri severim, buradakiler daha da güzel, elde yapıyorlar, bir sürü yeni yeni tanıştığım sebze ve meyve türleri var, bir de turşuları çok hoşuma gidiyor,
Ekmek burada lüks, yoğurt az bulunur o da şekerli, peynir ve zeytin nedir bilmezler.

Yaşadığınız Guangzhou şehrini bize anlatırmısınız ?
8 milyonda fazla bir nüfusa sahip eski bir şehir. Guangdong eyaletinin merkezi.
Eskiden küçük evler varmış, şimdi her taraf yüksek yüksek binalar, 20,30,40,50 katlı binalar. Boş olan bir yerde 6 ay sonar 30 katlı bir binayla karşılaşmak mümkün (tesadüfen aynı yerin 8 ay sonra resmini çekmiştim). Tropikal bir iklimi var, havası çok nemli, şubat ayında 15 gün kış olur 8 derece civarında, nemden dolayı üşürsün. Her taraf yeşillik, orman ve bahçe, çiçekleriyle ünlü bir şehir.
Şehir içinde motosiklet yasak, planlı bir şehir, ulaşım gelişiyor, heryere metro bağlantısı var, otobüs ağı gelişmiş. Chimelong dene çok büyük bir eğlence var.

Son olarak Çin ile iş yapmak isteyen iş adamlarına neler önerirsiniz ?
Çinlilerle iş yapmak zevkli olabilir fakat dikkat edilmesi geren bazı noktalar var.
Şirketin paravan olup olmadığından emin olmak gerek, yüze 10 -15-20 neyse peşinatı alıp ortadan kayıpolan şirketler var.Bir de karşıdakinin anladığından emin olamak gerekir, anlıyorum, biliyorum deyip de sonradan bi sürü sorun yaşanabilir, çoğu şeyi peşin konuşmak gerekir, iş konuşurken çok ciddiler, iş sırasında espriden hoşlanmazlar, iş dışında her türlü espriye açıklar. Bir de Çini kötülememek lazım, pek hoşlanmıyorlar.

Teşekkürler, Fuat Bey..
Ne demek yani , görevimiz

Fuat Bey çok teşekkür ederiz, en kısa zamanda Çin'de görüşmek dileğiyle sağlıcakla..

0 yorum: