3/27/08

Türkiye de Blogların Durumu ve Sponsorluk

Son günlerde herkes isyanlarda hani benim sunucum beleş benim pek sesim çıkmıyor ama .com'a sahip olanlar ve google ın 2008 de cimrileşmesi de blogcuları isyan ettirdi. Toplu greve gitme söz konusu felanmış :) Sakın buna gülmeyin cidden böyle bir uygulamayı sunipeyk 2 reklamdan birini kapat yazısı ile başlattı sonuna kadar destekliyorum.

Süleyman hocamın zoque de açtığı konu hakkında herkes sıkıntısını dile getirmeye başladı. Blograzzi google reklamlarını kaldırdı, konu ile ilgili forumunda şu açıklamayı yaptı.

Türkiye de en çok google reklamlarından kazanan olarak düşünülen wolkanca da isyanlarda :) Merhaba wolkanca neden açılmıyor adlı bir yazı ile okurlarına neden açılmadığını duyursa da, wolkanca açılmadığından okuyamıyacaksınız blogu kapalı ben RSS den yazdım:) Kısaca parasızlıktan diyor wolkanca ve yazısında şu ifadeye yer veriyor.

Yurt dışında insanlar bloglarına "donate" diye bağış bölümleri koyuyorlar ve bu siteleri takip eden insanlar onlara bağış yaparak destek oluyorlar. Bizde ise bu asla olmuyor. Hatta tam tersi.

Bu ifadeyi 5. Blog yazarları toplantısında süleyman hocam söylediğinde herkes garipsemişti bende dahil. Tüm blogcular alternatif gelir kaynağı arayışındalar, bir ümitle herkes bloglamanın kendilerine sponsor bulmasını bekliyor.

Son günlerde blogumda bulunan her yazının altına üşenmeden yorum yazan kendi reklamını yapmaya çalışan bir sürü kişi ve kurumu görüyorum. Onlara buradan şunu söylemek istiyorum bloguma reklam alıyorum tabi verirseniz. Ücretsiz de reklam yapıyorum bunun da yolları var, bunlar hakkında benle irtibata geçiniz lütfen. Ben yorum silmekten bıktım :( Ücretsiz nasıl reklam yapıyorum eğer bir şirketin üst düzey yöneticisi iseniz yada kendi şirketiniz Çin ile çalışıyorsa, sizinle röportaj yapıyorum arada şirketinizi de uzun uzun konuşuyoruz. Yani reklam kokan yorumlara hiç gerek yok.

Bu arada sponsor olmak isteyenler de reklamını yapmak isteyenlerde bana buradan (yavuzselimsen@gmail.com) mail atsın.

Bunu da mim olarak süleyman hocama, ömere, eraya, sunipeyk'e, eminimsiye, selçuk hocama ve bu konudan dertli olan tüm blogculara yolluyorum...

Ahaa bunu da eminimsi için yazıyorum AKP iktidarı zamanında blogların durumu bu... Diyeceksin ki öteki iktidar dönemlerinde blogculuk mu vardı, olsun bende buradan çamur atacam :)

5 yorum:

Anonymous said...

Bunu kendi blogumda bile yazmadım;
"Ben Kurucu Üyesi olduğum Ak Parti' den, mevcut görevimdeki yaş haddim dolduğu için 16/12/07 tarihinde ayrıldım. Bir üst kademede verilen görevi kabul etmedim. Anlıyacağın şu anda siyasi sorumsuz biriyim. İstediğin çamuru istediğin yere atabilüüsün.
Bu arada partiden ayrılma sebebim tamamen yorgunluktur. Ayrılışımda plaket ve şükran belgeleriyle olmuştur. Netekim törenin olduğu gün Ömer Enis insanıyla beraber,beni yalnız bıraktığınızı hatırlatırım.

ceoyavuz said...

siyasi yerlere gitmiyoruz tamamen ticari :) Geçerli bir sebep vardı gitmememiz için hatırlıyayım sana özelden yazacam :)

Anonymous said...

Konuyu okudum. Mim'i kabul ettim. Site serverim değişiyor. 24 saat erişim problemleri olacak. Sonra konu hakkında bir yazı yazacağım.

Unutmadan ben de sana film mimi göndermiştim :)

ceoyavuz said...

Gördüm hocam şuan fuarda 06:30-21:30 çalışıyorum fuardan sonra yazacağım inş..

Anonymous said...

http://www.gunesintamicinde.com/bloglar-icin-yeni-gelir-modellleri/

mim için cevabım burada. Bloglar için yeni gelir modellleri şeklinde yazdım. Beklerim efendim. :)