3/2/08

İstanbul Üniversitesin'de Son Dönemim Başlıyor


Beş haftalık tatilin ardından İstanbul Üniversitesi bahar dönemi eğitimine başlıyacak. Evet bu dönem benim istanbul üniversitesindeki son dönemim. Buradaki eğitimim bittikten sonra 北京大学 Beiing University Pekin Üniversitesin de eğitimime devam etmeyi düşünüyorum. İş çevrelerinden 上海大学 Shanghai Üniversitesin de yada 深圳大学 shenzhen Üniversitesi oku gibi talepler gelse de ben pekin de okuma taraftarıyım. Büyük ihtimalde orada okuyacağım. Evet bir dönem daha bana katlanacak İstanbul Üniversitesi, gerçi ben onların gururuymuşum :) Her ne kadar sevenlerimiz olsa da sevmiyenlerimiz de çok. Meyve veren ağaç taşlanır diyelim işin içinden çıkalım. 4 ay sonra tamamen okulum bitmiş olacak belki 4,5 ay sonra pekinde olacağım. Bu 4 ay boyunca aldığım bazı kararlar var; 4 ay boyunca hiç bir dersi aksatmayacağım, sınıfça aksatırsak aksatacağım, kimseyi kırmayacağım...

Bu topraklardan ayrılıcağı kafasına gelince insanın huzursuz oluyor; kim bu topak uğruna olmaz ki feda, şüheda fışkıracak toprağı sıksan şüheda.

Tabi hedeflerimiz ve ideallerimiz uğruna bazı zorluklara katlanmak zorundayız bunun için Çin'e gideceğim inşallah.

Neyse yarın okul harcını yatıracakmışım 331 YTL diğer okullara göre biraz yüksek. Yönetimdekiler sizin 1 yıllık masrafınız 7.000 $ dese de bizim yılda verdiğimiz 662 YTL harç parası bize koyuyor. Kimi arkadaşlarımız İBB den burs alıyor. Aldığı para yılda 700 YTL ancak harcını karşılar. Yol parası, yemek parası, kitap, giyim, yurtta kalıyorsa yatak parası gibi masraflarımızı da koyarsanız bayağı bir ekonomik yük ile karşılaşıyoruz. Birde benim gibi çeşitli kurslara gidiyorsanız (ingilizce, çince v.s) masraflarınız duble oluyor.

Ben bir çok konu da rahatım, ailemle kalıyorum, yemek yememeye dikkat ediyorum geçen güz dönemi vize haftası yediğim patates kızartmasından zehirlendim, iş yeri ile okulumun karşılıklı olması da benim için avantaj, işte yeyip gidiorum. Yol parasına gelince zaten işe gitmek için o parayı veriyorum okuluda aradan çıkarıyorum :) Kitap konusunda herkesten fazla harcama yapıyorum, çok kitap okuyorum tek giderim bu oluyor galiba. Birde kurs masraflarım var tabi, onu da bu blog çıkaracak yakında :)

0 yorum: