2/19/08

Türk Çin İktisadi Eşleştirme Merkezi Ne Ayak ?


Belkide en büyük reklamlarını ben yapıcam ama bu yazımda kendilerine link vermiyeceğim, dergilerini tanıtmaktı amacım tanıtmayacağım.

Akşam eve geldim ve internette gezerken bir haber ile karşılaştım, " Çin'in en büyük dergilerinden 3'ü Türkiye'de ingilizce olarak satışa sunulmuş" satışa sunan kurum da, başlıkta adı yazan kurum. Dergilerini tanıtmak amaçlı sitelerine girdim ve gezmeye başladım. Sitelerinde "Çin Hakkında" diye bir bölüm var tıklıyorum.
" Genel Değerlendirme
Bu kaynağı görmek için yetkilendirilmemişsiniz."


Diğer bölümlerinde hiç bişey yok sadece zırvalamışlar, yok kimlermiş, Çin hakkında bunları yaparlarmış falandı filan.

Peki bunları neden eleştiriyorum ?
Çin kültüründe Türk kültüründeki gibi yardımlaşmak ve paylaşmak önemli bir yere sahiptir. Asyalı olduğumuzdan kaynaklanması lazım ki Çin'de Türk iş adamları avrupalı ve diğer iş adamlarına göre çok şanslılardır. Bunları onların anlattıkları tecrübelerinden de duyabilirsiniz. Paylaşımcı bir milletiz Çinlilerde öyledirler.

Konuya uyum sağlaması açısından aklıma gelen bazı Çin atasözlerinde şöyle der.

"Gül sunan bir elde daima bir miktar gül kokusu kalır"

"Zenginlik gübredir. Yalnızca saçıldığında yararlı olur."


Çin kültürünü bilmeyen, Çinlileri bilmeyen dolayısıyla Çin'i bilmeyen bir kurum Çin hakkında ahkam kesse neye yarar.

Bu yazım hiç bir kurumu aşığılamak için yazılmamıştır. Örnek kurum vermek istememe rağmen bu yazıda reklam olur diye vermemişimdir. Bu akşam dergilerini tanıtmak için sitelerine girdim ve paylaşımcı olmadıklarından bu yazıyı yazdım.

Sende üye olup okusaydın diye bilirsiniz ama ben öğrenci olduğumdan üye olamıyorum, üye olmayıda denedim. Bu yazıyı okuyup hatalarını görüp paylaşmaları ümidiyle sağlıcakla kalın.

0 yorum: