1/10/08

Türkiyede Çince Öğrenmek


2006 yılı Ocak ayında bir gazete haberi ile Çinceye merak saldım. 1 kur gitmeyi düşünüyordum sadece meraktan dolayı. İnsanın başına ne gelirse meraktan gelir dememişler boşuna bizim başımızada gelen gelmişti. Neyse efendim şubatta başladık kursa gitmeye ilk hafta bırakmayı düşündüm çok zor gelmişti. Bunu takip eden her hafta bırakmak için zemin arıyordum. Parayı verdik 1.kuru bitirelim dedik, bitirdik bitirmesinede bu sefer Çinceyi sevmiştim 2. kurada devam kararı aldım.. 2.kura devam kararı aldık almasınada 3 tane 1.kur birleşimi sayesinde 6 kişicik kalmıştık:( 50 kişiden 6 kişi. Biz 6 kişi ile 6 kur gittik sonralarında yaprak dökümleri başladı.. Öncelikle hocamız aramızdan ayrılarak Fatih Üniversitesine geçti sonra gökhan arkadaşımız, sonra fuat abimiz Çine yerleşti, Özay abimiz Diyarbakıra tayini çıktı, ben üniversitedeki derslerden dolayı ayrılmak zorunda kaldım, fatih arkadaşımızda ayrılmış 7.kur bize yaramadı galiba:) Murat abimizi tebrik ediyoruz tek kahraman o çıktı aramızdan.
Son yılların popüler dili oldu Çince, Nereyi tavsiye edersiniz hangi kursa gidelim derseniz. Çinin sıcak kültürünü yaşıya bileceğiniz profesyonel kadrosuyla Çin Kültür Merkezini tavsiye ederim. Çin Kültür Merkezi ile bir ortaklığım yok ama her öğrencisinde yaratmış olduğu olumlu etki benide etkilemiş galiba. Birde Türkiyede ilk Çince müfredat hazırlayarak talim terbiye kuruluna veren tek Çince öğretmeye yetkili kurum.
Benim bu yazımla gidenlere %10 indirim yapmıyorlar sakın beni referans göstermeyin.. Siz yinede şansınızı deneyin belki yaparlar, pazarlık etmek sünnet değilmi?..
Çince ileride çok eğlenceli hale geliyor, çince de "tane" leri çözerseniz Çinceyi çözersiniz başarılar..

0 yorum: