1/27/08

İnternetten Çince Öğrenmek İstiyorum


Bu gün mail ile gelen bir soruyu cevaplıyorum.

İnternette Çince öğreten kaynaklar yok mu ? İnternetten Çince öğrenemezmiyim ?

İnternette Çince öğrenmek için Türkçe kaynak maalesef yok. Türkçe Çince sözlük bile yakın zamana kadar yoktu. Mevcut sözlüklerinde pek kapsamlı olduğunu düşünmüyorum. İnternette ingilizce Çince kaynak çok var. Bunlardan en hoşuma gidenleri Hanyu.com ile ChinesePod.
ChinesePodun eskiden 7günlük bir demosu vardı, siz mail adresini yazıyordunuz ve 7 gün bedava kullanabiliyordunuz. Ama benim gibi öğrenciler yüzünden bu uygulamayı kaldırmışlar. Aylık 30 $ vermek yerine her hafta başka maille üye oluyorduk ve 7 gün boyunca bütün kaynaklardan yararlanıyorduk. Sanırım 13 hafta böyle yaptım :) Birde 9 $ lık bir paketi vardı o zamanlar ama o zaman sadece PDF halinde dersleri görüntülüyorduk. 7 günlük ücretsiz üyelikte 30 $ lık üyeliğin haklarına sahiptik. Birde 600 $ lık üyelik paketi vardı. Bunun özelliği ne derseniz Çinli hocaların shanghai dan sizi arayarak pratik yapma imkanına sahip oluyordunuz. Bunun yanında birde size özel çalışma programı yapıyorlar.
Hanyu.com Çin hükümeti tarafından desteklenen bir siteymiş (dedikodular öyle diyor) ama çok güzel her gün bir tane günün karakteri var ve bu karekter nasıl oluşmuş onu görebiliyorsunuz. Aynı zamanda benim Çince öğrendiğim kitabı kullanıyorlar. Kitabın DVD si de orda mevcut konuları izleyebiliyorsunuz. 2 sitede de kendinizi sınayabilirsiniz.

Şunu söylemeliyim ki İngilizceniz iyi olsa dahi Çincede tonlama olduğundan dolayı her ne kadar sitelerden öğrensenizde mutlaka bir kursa ihtiyacınız var. Çince tonlamayı karşınızda bilen birisi her ne kadar kolay telaffuz etsede onun dilinize oturması çok zaman alıyor. Tavsiye ediceğim yer daha öncede tavsiye ettiğim Türkiyenin ilk ve tek devlet tarafından Çince öğretmeye yetkili kurumu Lotus Eğiitm (Çin Kültür Merkezi)

0 yorum: