1/29/08

E-Ticaret Siteleri Ne Kadar Güvenli


Geçenlerde patronumun talebi üzerine internetteki e-ticaret sitelerini incelemye başladım avantajlı olanlarda ürünlerimizi satmayı düşünüyorduk. İlk gidiğim sitelerden birisi Türkiyenin en büyük e-ticaret sitelerinden biri Gittigidiyor.com du. "Dükkan sahiplerine ürün listelemek ÜCRETSİZ" evet yanlış duymadınız, dükkan sahiplerine ürün listelemek ücretsiz bu sayfaya bakın sizde bu yazıyı görecksiniz. Yeterince ikna olmuştum. Hemen dükkan açmaya karar verdim. 3 çeşit dükkan tipi bulunuyordu; Temel dükkan, Pro Dükkan ve Mega Dükkan. 100 taneden fazla ürün listelemiyeceğimden temel dükkanı seçtim ve 3 aylık dükkan kirasınıda gittigidiyora yatırdım. Ürünlerimi kaydetmeye başladım ama ürünlerimi listeliyemiyordum. Gittigidiyor.com destek servisine ürünlerimi listeliyemiyorum dedim. Arkadaşlar bayağı bir araştırdıktan sonra bana listeleme ücretini ödemediniz dediler. Gülerek yukarıda yazdığım linki kendilerine yolladım. Onlar başka bir link ile cevap verdiler. Sitenin 2 sayfası bir birini tutmuyordu. Tamamen yanlış bilgilendirme. 0,30 Ykr için gittigidiyor servisinden ayrıldım. Çünkü beni kandırmışlardı patronum söylediği devam edelim yavuzcum cümlesine de pek aldırış etmedim, kendilerine benim ilgilenmyeceğimi söyledim, salla gitsin o zaman dediler ve gittigidiyor dan ayrıldık. Bunu yazmayı düşünüyordum ama fırsat bulamamıştım. Bu gün mert kardeşimizin yine bir e-ticaret sitesi olan indirimTV.com dili yandığını görünce çüşş artık dedim. Biri bu e-ticaret sitelerine çeki düzen vermeli...

2 yorum:

Anonymous said...

Merhaba Yavuz, Gerçekten haklısın. Senin başına gelenler de çok enteresanmış. Aslında müşteri memnuniyeti diyerek sana "Evet bizim hatamız hemen sayfamızı düzeltiyoruz fakat size de 1 sene bedava listeleme hakkı veriyoruz." gibi birşey diyip buraya konu olmamaları gerekiyordu.

İnternet de işte herşey buadar pamuk ipliğine bağlı. ufacık bir hata büyük kitlelerin okuyup yön değiştirmesine sonuç olabiliyor.

Benim sorunumda ise aslında yavaş yavaş bir dizi şanssızlıklar sissilesi demek geliyor içimden. Çünkü şirket genel müdürü aslına iyi biri. Belki içerde personelden kaynaklı hatalara rast geldim. Ama kendisi süreci üzerine alınca yavaş yavaş işler düzelmeye başladı.

Fakat yine bir konuda çok haklısın ki internet de bu siteleri kontrol edecek, yaptırım uygulayacak, ceza kesecek bir merci yok. kime şikayet edeceğiz? Daha çok yol almamız lazım çok....

Anonymous said...

Merhaba Dostlarım, Hafta başından beri yoğun bir takipteydik. Ama sonunun geldiğini ve güzel sonuçlandığını buradan hepiniz ile büyük bir mutlulukla paylaşmak isterim. Şu anda çocuklar gibi mutlu olduğumu tahmin ediyorsunuzdur. Bugün Nokia N95 8GB Spiderman Edition Telefonum elime geçti. İndirimTV diğer (resmi adıyla Turuncu Elektronik Ltd. Şti.) tarafından kargo ile telefon bana ulaştırıldı. Telefon Genpa garantisinde. Şrinkli ve güvenlik bandı açılmamış bir şekilde elime geçti. (Diğer telefon kutusu açılmıştı)

Evet bir maceranın sonuna geldik. Pekala bu maceradan ne sonuç çıkartabiliriz? Sonuçta hepimiz bazı derler almalıyız ki bu sorun iyi sonlanmış olsun. Ben şahsım adına bir tek ders aldım. Sen her şeyi olması gerektiği gibi doğru yaparsan iyilik seni bulur ve doğru yoldan çıkmazsın. Ben aldığım ürünü araştırma yapmadan açıp kullansaydım böyle bir olay olmayacak ve bu kadar insan bilgilenmeyecek, ürünü aldığım firma işleyişini değiştirmeyecekti. Bir başka ders varki bu herkes için geçerli Blog Camiasının ve Dostluğun gücünü kimse küçümsememeli. Bu bir başlangıç Türk Blog Yazarları grubumuz gün geçtikçe büyüyor ve daha da büyüyecek ve kurumsallaşacağız. Artık firmalar büyük milyonlarca insanın ziyaret ettiği portallara reklam parası akıtmayı azaltıp muslukları biraz daha Bloglar üzerine akıtacaklardır. Gelecek bunu gösteriyor. Ben işim de de tamamen bu konu üzerine yoğunlaşmış durumdayım. Gelin birlik olalım. Sorunları bu konuda olduğu gibi beraber çözelim.

Diğer taraftan İndirimTV firmasının Genel Müdürü Oğuz ÖZYİĞİT Bey'e teşekkür etmek istiyorum. Kendisi sürece dahil olduğu andan itibaren herşey olumlu sonuçlanmaya başladı. Yardım severliği ve desteğinden dolayı kendisine de şahsi olarak teşekkür etmek isterim. Tüm yazılarımda dediğim gibi bence tüm bu sorunlar yeni bir başlangıç yapan firmanın yaşadığı öğrenme maliyetleriydi. Bende günah keçisi seçildim sanırım. :) Ödül aldımmı derseniz hayır. :) Zaten parasını ödediğim ve almam gereken ürünü aldım.

Sonuç: İndirimTV firmasından alışveriş yapılırmı? Evet yapılır. Neden yapılır? Çünkü piyasaya yeni girdiler ve bence reklama harcayacakları parayı ucuz ürün satmayı finanse etmeye harcıyorlar. Bu sayede inanılmaz ucuz fiyatlara ürün alabiliyorsunuz. Peki nasıl alışveriş yapmalıyız? Yöntemi size kalmış. Ama bana sorarsanız almadan önce ve aldıktan sonra muhakkak hangi firma olursa olsun telefon ile arayın. Herşeyin eksiksiz olduğundan ve 2 tarafın da bilgileri doğru anladığından emin olun. Tamam sanal alışveriş ama içine biraz ses katında daha gerçekçi ve insani olmuyormu? :))

Bu mesajımı bana destek olan tüm bloglara tek tekyorum olarak yazacağım. Yazıları ile ilgili ne yapmaları gerektiğini ben tabiki söyleyemem ama ben yazımı kaldırmayacağım. Çünkü durumun nasıl olumlu sonuçlandığını ve şu anda mutlu olduğumu zaten yazımın altında paylaşıyorum. Sizleri seviyor ve saygılarımı iletiyorum.

Mert ALEMDAR