4/7/08

Happy Birthday Jackie Chan 成龙


Bu gün Jackie Chan'in doğum günü iyiki doğdun Jackie :) Happy Birthday Jackie Chan derken bu videoyu da kendisine armağan edelim.

Cheng Long 成龙 (Jackie Chan) 7 nisan 1954 de Hong Kong da doğdu, bu gün 54. yaşını doldurdu ve 55 yaşından gün almış oldu. Çin sinemasında herkes gibi benimde en çok sevdiğim karakterlerden biridir.

1960 yılında Hong Kong daki iç savaş yüzünden Hong Kong dan kaçıp Avusturalyanın başkenti Canberra ya mülteci olarak sığındılar.

7 yaşında Çin opera ve araştırma enstitüsüne kaydını yaptırdı, 10 yıl boyunca Bejing Operasında yoğun bir çalışma dönemi geçirdi. Bu dönemde dövüş sanatlarına ve akrobasi alanında yeteneklerini keşfetti. 20 yaşına geldiğinde 25 ten fazla filim de rol almıştı.

Avrupa ve Asya daki başarısına rağmen uzun bir süre ABD pazarına girmedi, 1980 yılında 杀手壕 The Big Brawl ile ABD li izleyicileri ile buluştu fakat ABD tarafından pek tutulmadı. Bundan 15 yıl sonra 红番区 Rumble in the Bronx filmi ile ABD de istediği üne kavuşmuş oldu.

Jackie Chan sadece bir usta oyuncu değil aynı zamanda opera sanatçısıdır, Jet Li nin oynamış olduğu Once Upon A Time in China & America 中文繁體版黄飞鸿之西域雄师 filminin şarkısını da kendisi seslendirmektedir. Kendi filimlerinde bir çok şarkıyı kendi seslendirmektedir.



Jackie Chan Çinden sonra en çok sevdiği yer şüphesiz Avustralya dır. Geçen ayın başında babasını kaybeden Jackie Chan babasının defni için gittiği Avustralya da siz bana çok şey verdiniz bende size bir şeyler vermek istiyorum dedi. Babasının cenazesinden sonra Avustralya da yapılmış olan Jackie Chan bilim merkezinin açılışına katılmıştı.

İşte Jackie Chan'in Jet Li ile çekmiş olduğu son filmi 功夫之王 Gung Fu Zhe Wang filimi daha vizyona girmedi. Filim hakkında benim yazmama gerek kalmadı Süleyman hocam burada çok güzel yazmış.



Süleyman hocam şimdi bir şeyi itiraf etme zamanı bu filmi ben bu gün yazmayı planlıyordum yani Jackie Chan'in doğum gününde ama güneş Çin'de erken doğar ve doğdu :)

Jackie Chan resmi sitesi
Jackie Chan'in bütün filimleri

2 yorum:

Anonymous said...

ya süper bir yazı olmuş dostum ellerine sağlık .
ben süleyman hocamda şaşırdığım gibi burda da şaşırdım demek o filmlerdeki şarkıların çoğunu da kendi seslendiriyormuş ha . süper ya . Bu adama hayran olmamak elde bile değil ...

ceoyavuz said...

Çok yetenekli çoook..