4/10/08

Çinde 26. Luoyang Peony Sergisi Açıldı


Peony nedir ? Peony Çin'in milli çiçeğidir, blogu takip edenler daha önce şu yazımda da okumuşlardır.

O yazımda şu ifadelere yer vermiştim,

Her sene ilkbaharda (Nisan 15–25) Henan eyaletinin Luoyang şehrinde 10 gün süren Peony festivali ve sergisi düzenlenmektedir.

Bu sene Peony festivali Luoyang eyaletinde çok büyük bir görkemle açıldı, açılışta Çinli şarkıcı Weiwei de şarkıları ile kalabalığı çoşturdu.

Bu haberi öğleden önce sınava gitmeden önce gördüm. Türk kızlarına bu çiçekten hediye edilir mi diye düşündüm de mali tablolar analizi sınavından çıktıktan sonra vazgeçmeme sebep oldu. Sınavdan çıkıp eve gelmek için bindiğim otobüste iki kızın konuşmasına şahit oldum. Edirnekapı da bir kızın elinde gül gören bu iki kız, elinde gül olan kız hakkında yorum yapmaya başladılar. Bayağı sesli konuştuklarından tüm otobüs bu iki kızı dinliyordu.
- Aaa şu kıza bak erkek arkadaşı gül almış
- Ben olsam kontör isterim ne yapıcam gülü
- Valla yaa bare işe yarar konuşuruz

Muhabbet böyle sürdü gitti, şimdiki kızlar gül de istemez oldular :) Dünya çok hızla değişiyor üniversiteyi bitirmeden biz bile eskidik :)

0 yorum: