4/7/08

Li Lianjie 李连杰 (Jet LI )


Jet Li nin doğum günü yakşırken hem doğum günü kutlayalım dedik hemde kendisi hakkında iki laf söyleyelim. Evet Jet Li 26.04.1963 yılında Çin'i başkenti Beijing (Pekin) de dünya'ya gelmiştir. Gerçek adı 李连杰 Li Lianjie, yabancılar zorlanmasın diye Jet Li diyorlar.

Kendisi çok hırçın olduğundan pek sevmiyorum, Cheng Long (Jackie Chan) u ondan daha çok seviyorum. Neyse efendim bu çocuk 9 yaşında Beijing Wu Shu akademisine girdi, 11 yaşına geldiğinde 5 altın madalya kazanmıştı. 11 yaşında Çin'de Askeri Sanat Wu Shu dalında şampiyon olarak Washington'a seyahat kazandı. 20 yaşında ilk oyunculuk deneyimi olan Shaolin Temple 少林寺 Shaolin Tapınağı ile sinema dünyasının başına bela oldu.

Dünya kendisini 1997 yılında vizyona giren gerçek hayat halk kahramanı Wong Fei Hung rolü ile Once Upon A Time in China & America 中文繁體版黄飞鸿之西域雄师 filmi ile tanıdı. İlk filmi ile ünlü olduğu filim arasında 21 filim çekti... Gerçi Jet Li'yi tanıyanlar Hong Kong'a yerleşmese Jet Li nin sadece Çin'de tanınacağını söylüyorlar.

Meşhur olduğu filmin fragmanı ve Kung Fu nun estetiği



Jet Li beni dövebilirsiniz dedi?

Jet Li yaptığı bir konuşmasında;

beni dövebilirsiniz ama asla saçıma tutmayın, saçıma dokunursanız sizi öldürürüm dedi.
İşte Jet Li yi bu açıklamasına istinaden Kung Fu estetik sporu iken Kung Fu ya şiddet söylemleri karıştırdığından sevmiyorum :)

0 yorum: