4/8/08

Yeni İşim Dış Ticaret


İşten ayrıldın peki ne yapıyorsun ? Ne yapacaksın ?

Son 6 gündür bana çok sorulduğundan burada cevaplıyayım...Bu hafta ve gelecek hafta okulda sınavlarım olduğundan onlara yoğunlaşmış durumdayım, boş kalan vakitler de Yeni İşim Dış Ticaret kitabını 2. sefer okuyorum...

Aynı zamanda bir süre önce hazırladığım kafamda tasarladığım, Türkiye'de bulunan firmalara kolaylık sağlayacak ve Çin'in içlerine girmelerine imkan sağlayacak bir proje üzerinde çalışmaktaydım.

Geçen hafta işten ayrıldığımdan bazı şeylere artık daha fazla zaman ayıra biliyorum, bu zaman zarfında projemi kağıtlara döktüm ve bir iş planı yapma imkanına sahip oldum. Projeden pek fazla bahsetmiyeceğim, çalınmaya çok musait bir proje :) Gerçi çalsalar ne olacak diye düşünüyorum ama olsun ilk benim yapmam başka birşey. Proje Çin ile iş yapanların sıkıntılarından yola çıkarak hazırlandı. Çin ile iş yapan iş adamlarına da bir çok kolaylık getirecek ve en büyük sıkıntılarını yok edecek, aynı şekilde zamandan tasarruf etmelerine de imkan sağlayacak.

Günümüzde sorunun nasıl çözümlenmeye çalışıldığını araştırarak bunları nasıl iyleştirebiliriz sorusu üzerine hazırladığım, projemi anlattığım kişiler tarafından da çok mantıklı bulunan bir proje.

Bu projenin kötü bir tarafı ise bu projeden sayılı firmanın yararlanacağı, sistemin sağlıklı işleye bilmesi adına ilk etapta firma sayısının sınırlı olacağı ve sisteme katılmak isteyen firmalara bir dizi şartları yerine getirdikten sonra incelemeler sonucunda sisteme dahil olacakları yada olmayacakları.

Proje şuan var olsa da hayata geçme süresinin Eylülü bulacağını sistemin oturmasının da 2009 yılını bulacağını düşnüyorum. İlk etapta oluşturmuş olduğum danışma kuruluna sorduğum sorularla da sistemi iyleştirmek adına hala daha çalışıyorum.

Yeni projemle ilgili ve ocak başından kalma yarım bir proje ile ilgili bir çok görüşmeye gidiyorum...

10 yorum:

Anonymous said...

Yavuz,
Bu sitene ilk yorumum sanırım. İlk olarak bir an önce kendi hosting'ine geçmeni temenni ediyorum. Böylelikle yorumlar yeni sayfa açılmadan aynı sayfadan daha kolay yazılır.

Projende başarılar diliyorum. Çin'e yerleştiğinde etkili olacak bir proje olarak düşündüm :)

Yeni işim dış ticaret kitabını beğendin mi? Ben İzmir Yorktrade'de dış ticaret eğitimi aldım. Bunun üstüne bir şeyler katabileceğim bir kitap mı?

ceoyavuz said...

Bende aynı temenni içindeyim :) Kitap faydalı hatta çok faydalı tavsiye ederim.

Anonymous said...

Resimde arkada görünen kitap nasıl peki? :)

ceoyavuz said...

Onu ücretsiz dağıtıcam, yeni bloga geçince yapacağımız aktivitelerden :) Sen yemek kitabı dağıtıyorsun bizde onu dağıtalım :)

Anonymous said...

Bekleyelim o zaman :) Dış ticaret kitabını da araştırıp almayı düşünüyorum.

ceoyavuz said...

İzmire yollamıyoruz ama haber verelim :)

Anonymous said...

Yavuz tüm yazılarını okudum sanıyorum ama Çince materyallerle ilgili yazın pek yok. Kendi kendini geliştirmek zor olur ama yine de öyle birileri için tavsiye edeceğin kitaplar varsa ya da başka herhangi birşey bir yazıda toparlayabilirsin bence. Mesela ben Çince kursu başlayana kadar bir şeyler yapmak istiyorum ama ne yapacağımı bilemiyorum.

ceoyavuz said...

Kitap dahil hiç bir şey tavsiye edemiyorum sebebi ise Çince de tonlama olması, ama internetten çince öğreten siteler hakkında bir yazı yazmıştım. O yazımda da mutlaka bir çince kursuna gidilmesi gerektiğini sonradan, kendi kendizi geliştire bileceğinizi yazdım. http://yavuzselimsen.blogspot.com/2008/01/internetten-ince-renmek-istiyorum.html

Türkçe - Çince olan hiç bir kaynağı da önermiyorum bunu da belirteyim.

Yu yan xue yuan üniversitesinin kaynaklarını öneriyoruz. O konu da 1 numaralar...

Anonymous said...

Kurs başlayana kadar bekleyeceğiz o zaman :)

ceoyavuz said...

Yani biz ilk kur 3 ay sürüyor devamlı tonlama çalışmıştık, 2 senedir öğrenmeme rağmen konuşurken farkında olmadan yanlış tonları söyleye biliyorum. Çincenin zorluklarından biri bu tonlama :(