4/12/08

Çin Eximbank'tan Türkiye'ye 720 milyon $ Kredi

Çin ile ilişkilerimiz gelişmeye devam ediyor, Ankara - İstanbul arasını 3 saate indirecek hızlı trenin 2. etabını tamamlamak için 15 aydır beklenen kredi Çin Eximbank tan gelmiş.

Valla ben kendim müjde olarak göremiyorum ama bu haber Hürriyet gazetesinde müjde olarak verilmiş.

Ben haberden daha çok son zamandaki Türk-Çin ilişkilerinde büyük gelişmeler görüyorum. Çin meclis başkanının, Türkiye Büyük Millet Meclis başkanı Köksal Toptan'ı Çin'e davet etmesi. Çin Dışişleri Bakan Yardımcısı Wang Yi'nin, Dış İşleri Bakanımız Ali Babacan ile görüşmesi sırasında vermiş oldukları demeçler ve olimpiyatlara verdiğimiz destekten dolayı Türk hükümetine etmiş olduğu teşekkür. Çin ile olan ilişkilerimizde büyük ilerlemelerin olduğunu görüyorum.

Eskiden pek ilişkilerimizin olmaması Çince öğrenirken bizim malzeme sıkıntılarımıza da yansıyordu, çünkü bir tane Çince - Türkçe / Türkçe - Çince sözlük yoktu. Hatta Türklere Çince öğretecek materyalin olmaması da ayrı bir üzücü nokta. İlişkilerin gelişmesi ile birlikte bu materyallere gelecek nesillerin kavuşacağını umuyoruz.

2 yorum:

Anonymous said...

Sadece Kürşat ve Wang değil; Uğur ve Yavuz'un da Çin'e gitmesi ilişkilerin geliştiğini gösteriyor :)

ceoyavuz said...

hehe :)