4/6/08

Çin Kültür Merkezi ve Yeni Çince Karakter Defterim

İlk kursa başladığım da elmadağ da bir ara sokakta bir binanın bodrum katında Çince öğrenmeye çalışıyorduk. İlk kuru bitirmeye yakın harbiye de ordu evinin karşısında bir binaya taşındı Çin Kültür Merkezi.

Burası biraz daha modern di, en azından aydınlıktı artık bir balkonumuz vardı... Ders malzemelerimiz çok azdı, ilk kursa başladığımız da karakterleri yazacak özel kağıtlarımız yoktu, yeni bina da bu kağıtlara kavuşmuştuk. Artık bizim fotokopi de çoğalta bileceğimiz karakterleri yazmak için kağıtlarımız vardı. Gerçi bu excell de de yapılabilirdi, ama kağıtlar 3 çeşitti, karakter yazmaya ilk başlayanlar, orta dereceli karakter yazanlar ve ileri seviye karakter yazanlar. Seviyelere fazla takmayın sadece kağıtlar biraz daha düzgün yazalım diye kareler arasında çizgiler fazla olduğundan seviye seviye ayrılıyor.


Ben ilk yazmaya başladığımda da arasında hiç çizgi olmayan kağıtlara yazmaya başladım, aralarında çizgi olanları sevmiyordum :)

Sonra Çin Kültür Merkezi eğitim birimini o binadan ayırdı ve arka sokakta yeni bir binaya taşıdı. Eğitim hizmetlerini de Lotus Eğitim Kurumları adı altında vermeye başladı. Bu bina daha da moderndi, bir çok ayrıntı düşünülmüştü, eksikler için bizim fikrimiz sorulmuştu. Biz nasıl bir kurs istediğimiz sorulmuş isteklerimiz ile hareket edilmişti.

İlk defa bir karakter defteri hazırlamışlardı bana göre amatörce olan bu deftere ben hiç yazmadım. Eski usul A4 lere yazmaya devam ettim. Tabi yeni yeni gelişen bir kurstu, bu tür eksiklikler gayet normaldi ve eksiklikleri dile getiren ve olumlu eleştiri yapan bir öğrenci profiline sahiptiler. Yaptıklarının daima iyisini yapmaya çalışıyorlardı. Bu iş kolay değil daha önce Türkiye de hiç profesyonel anlamda Çince veren bir kuruluş yoktu ve bu alanda ilk olmak için çabalamak ciddi bir uğraş.

Dün Çin Kültür Merkezini ziyarete gittim ve bana yeni basılmış olan Çince karakter defteri hediye ettiler. Defter gerçekten çok hoşuma gitti.

Bu arada Çin Kültür Merkezi bayağı hareketlenmiş, eski kurtlardan murat abimizle konuşuyoruz :)
- Ne leen burası yavuz çok kalabalık olmuş
- Gittikçe büyüyor abi
- Valla yaa bizim zamanımızda böyle curcuna olmazdı
- Haklısın abi bizim zamanımızda sadece 6 kişiydik hoca ile birlikte 7 koca bina da 7 kişi :)
- Şimdi ortam cıvıl cıvıl :)

İşte yeni karakter defterim...



Bu arada Fudan Üniversitesinin de reklamını yapmışım :)

2 yorum:

Anonymous said...

Yavuz şu an Çince eğitimi almıyor musun?

ceoyavuz said...

Almıyorum maalesef okul çok yoğun şu sıralar. Ama ziyarete gidiyorum ara sıra böyle hediyeler veriyorlar..