4/9/08

Japonya'da Ninja Festivali


Japonya'nın başkenti Tokyo'da Ninja festivali düzenlenmiş, 6 gün devam eden festivali 30.000 kişi izlemiş. Ninja festivalinde küçük ninjalar yarıştırılmış, sessizlik, çevresindeki aletleri silah olarak kullanabilme gibi bir çok aktivite yapılmış.

Küçükken çok sevdiğim filimlerdi Ninja filimleri, hiç unutmam bakkallarda satılan ninja kartları alıp oyun oynadığımızı. Ufakken ninjaların attığı o zamanlarda bizim yıldız dediğimiz aletin adı da San ma Shuiken miş (telaffuz yanlışlığı olabilir) Shuiken'in anlamı el içinde gizli bıçak demekmiş...

Peki Ninja nedir ?

Çoğunlukla efendilerinin huzurundan kovulmuş ve ya kendi istekleriyle ayrılmış samuray ların zaman içinde sayıca az olmalarını bir avantaj haline dönüştürmek için oluşturdukları gizlilik temelli savaş sanatı ninjalık olarak tarihte yerini aldı. Ninja wikipedi..

Youtube da en çok izlenen Ninja Videosu



Ninja Kime Denir ?

Ninja olabilmek için hangi eğitimleri almak gerekir?

Herkes Ninja olabilir mi?

Ninjalar neden siyah giyer?

2 yorum:

ceoyavuz said...

Bu yazıya hakaret içerikli yorum yazan güzel vatandaş, ninja nın japon değil Çin geleneği olduğunu iddia etmişsin haklı olabilirsin, adını belirtseydin hakaret olmasına rağmen yorumunu yayınlayacaktım ama belirtmediğinden yayınlamıyorum.

Şimdi senin yazına cevap veriyorum.

1- Ben zaten yazı da ninja japon geleneği diye birşey yazmadım. Sadece japonya da ninja festivali olduğunu yazdım. Siz araştırmanızın sonuçlarını bizimle paylaşsaydınız yazımız gelişirdi, bizde doğruları öğrenmiş olurduk ama ninja çin geleneği demek iddianın ötesine geçemez.

2- Böyle bir yorum yaptığına göre Çin'i çok sevdiğin anlamına gelir, Çin'i seven insan Çin'i takip eder dolayısı ile 3 gün önce Çin haber ajanslarına bakmanı istiyorum. Onlarda anasayfalarında Japonya da ninja Festivali diye haber vardı bende oradan görüp bu yazıyı yazdım.

3- Video hakkında yorum yapmışsın ninja videosu değil demişsin. Alttaki uzman TV videolarını izleseydin böyle bir yorum yapmayacağını düşünüyorum. Ninja dayanıklı ve zeki kişilere deniyormuş, o video da gördüklerin ninja olmak için gerekli şartlardan bir tanesi, ninja olmak için 14 şart varmış. Görsel güzel diye ekledim.

Ben ninja uzmanı değilim, bilmem orasını burasını gittim araştırdım yazılanları derledim ve yazdım senin anti bir tezin varsa paylaş bizimle bende öğreniyim herkes öğrensin hakaret etmekle olmuyor bu işler.

Bu yazıda bile hakaret ediyorlar yuh yani daha ne diyeyim. Salt bilgi sunan bir yazı, eksiğimiz yanlışımız varsa yazarsın seve seve yayınlarız. Kimseden fazla bildiğimizi iddia etme peşinde değiliz, bunun içinde mücadele vermiyoruz. Karşılıklı sevgi saygı çerçevesinde bilgi alışverişi yapma amacındayız. Sen yaz bizde öğrenelim insanlarda öğrensin.

Anonymous said...

"Her havlayan için durur isen gideceğin yolu hiç bitiremezsin."

TanAkaN...