9/19/07

Çin Pazarı İçin Püf Noktalar


600 milyar dolarlık dış ticaret hacmiyle iş dünyasının iştahını kabartan Çin pazarı, Garanti Bankası'nın düzenlediği dış ticaret toplantılarında ayrıntılarıyla ele alındı. Türk işadamlarına Çin'de başarılı olmanın püf noktalarını anlatan Garanti Bankası Şanghay Baş Temsilcisi Noyan Rona, Çin'de başarının altın kurallarını şöyle özetledi:

• Kartvizitlerinde önce soyadları yazar. Adı zannedip, pot kırmayın
• Uzun vadeli işbirliği yapmak istediğinizi onlara hissettirin. Güven sağlayın!
• Yabancıları tanımaz, güven duymazlar. Sabırlı olun!
• Kendinizi iyi tanıtın ve Çinliler'i iyi anlayın!
• Rakamsal ve kategorik konuşun. Şirketinizi anlatırken cironuzdan, kapasitenize kadar sayısal örnekler verin!
• Sıkı pazarlık yapın.
• Malı almasanız bile, olumlu-olumsuz, bir yanıt verin. Cevapsız bırakmayın.
• Pazardaki yerli ve yabancı rakiplerinizi iyi tanıyın
• İlk yıllar için güçlü finansman yapısı şart.
• Ürünlerinizin Çin'e uygun tanıtımını yapın
• Fuarlara katılın ve aktif pazarlama yapın. Özellikle eylülde Çin'in doğu kıyısında Quangzhou ve Shangai'deki fuarları kaçırmayın.
• Mutlaka temsilcilik ofisi kurun. Tek bir sektörlerle ilgilenin. Çin'e çok temsilci yerine az sayıda insan yollayın.
• Ürünlerin Çin'e uygun olmasına dikkat edin
• Büyük şehirlerin dışında kalan 2. derecede doymuş pazarlara yönelin.
Potansiyel ürünler
İhracat ürünlerine girdi sağlayacak teknoloji yoğun ara mallar, fındık, zeytinyağı, antepfıstığı, kayısı, oto yedek parçaları ve yan sanayi, inşaat malzemeleri, mermer, kereste, işlenmiş deri ürünleri, turizm.

0 yorum: