PricewaterhouseCoopers; her yıl gerçekleştirdiği Küresel CEO Anketi’nin 10 yıllık analizini bir raporda topladı. 11 şirketin CEO’sunun görüşlerinin de yer aldığı rapora göre, CEO’ların en çok çaba harcadıkları konu küresel değişimlere en iyi şekilde cevap verebilmek.
Bu yıl 10.’su gerçekleştirilen PricewaterhouseCoopers (PwC) Küresel Yıllık CEO Anketi yarının iş liderlerine ışık tutuyor. Anket’in 10. yılını tamamlaması nedeniyle hazırlanan “Başarı ya da Yenilgi: Yarını Düşünmek; 10 yıldır CEO’ların Aklındakiler” raporuna göre şirketleri istenilen şekilde başarıya ulaştırmak için rehberlik, yönlendirici olma ve vizyon geliştirmeleri beklenen CEO’lar bu görevleri ile ağır bir sorumluluğu omuzlamış durumdalar.
Ancak zirvedeki hayat çok yalnız olabildiği gibi pek çok CEO küresel değişim karşısında vizyonlarını şekillendirmek ve stratejik planlarını hayata geçirmede çok güvenilir bağımsız danışman arayışında. Raporda söyleşi yapılan 11 CEO’dan biri olan Dow Chemical Company CEO’su Andrew Liveris “bilge insanlar” olarak tanımladığı danışman grubu ile ilişkisini tarif ediyor: “Bence hepimizin hayatında tavsiyelerini dinlediği bu tür insanlar vardır. Dürüst olmak gerekirse en çok CEO’ların böyle bilge insanlara ihtiyacı var çünkü yaptığımız işte çok yalnızız.”
Liveris’in itirafı; PwC’nin11 CEO ile yaptığı içten görüşmelerde ortaya çıkan sonuçlardan sadece biri. PwC’nin Küresel CEO Anketlerini değerlendirmelerinin istendiği görüşmede CEO’lar 10 yıllık anketlerin sonuçlarından yola çıkarak günümüz ve gelecek için kendilerine bazı dersler çıkardılar.
CEO’ların kendileri için ders olarak gördükleri sonuçlar neler oldu? İşte görüşmelerde ortaya konan “yapılması gerekenler” listesinin anahtar başlıkları:
1- Şirket içinden veya dışından her türlü kaynaktan her türlü bilgiyi yakala. Ön plandaki çalışanlarının bilgilerinden faydalan ve bu bilgileri “tazeyken” edin.
2- Şirket içinden veya dışından gelen her türlü verinin şirketinin üzerindeki olası etkilerini anlamak amacıyla analiz edilmesini sağla. Bu verilerin analizi için kaynak ayır.
3- Önüne gelen bilgilerin şirketinle ne derece ilintili olduğunu anlamak için kendi “filtre”ni yarat. Vardığın sonuçları değerlendirmeleri için 3. kişilerden yardım al.
4- Karar alma sürecini gözden geçir; bulunduğun sektörde yaşanan değişiklikleri aynı hızda takip edip etmediğini sorgula.
5- Şirket organizasyonunun tüm kademelerinde değişimi kaçınılmaz kabul eden ve “risk alıcıları” teşvik eden bir kültürün oluşmasını destekle.
Hello world!
-
Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then
start writing!
2 years ago
0 yorum:
Post a Comment